poniedziałek, 7 stycznia 2019

Co tu się będzie działo?


Witam serdecznie :)
Na początku wypada się przedstawić. Mam na imię Paweł i jestem pedagogiem specjalnym, terapeutą. Pracuję w X LO im. S. Konarskiego w Radomiu z młodzieżą zarówno pełnosprawną, jak i niepełnosprawną, gdyż jest to szkoła integracyjna. 

Skąd pomysł na ten blog?
Zawsze lubiłem pisać, przelewać moje myśli i refleksje na papier, a od kilku lat na klawiaturę, bo jest to obecnie moja ulubiona forma pisania. Pomysł na blog kiełkował w mojej głowie już od dłuższego czasu. Lubię dzielić się z innymi swoją wiedzą, pomysłami, przemyśleniami. Ostatnio coraz bardziej odczuwałem taką potrzebę. Uznałem, że blog będzie doskonałym rozwiązaniem. Zainspirowała mnie też moja praca,  uczniowie, bliskie mi osoby. Wielu uczniów chciałoby poruszyć ze mną różne ciekawe tematy, lecz niestety taki już los młodzieży i szkolnego pedagoga/psychologa, że czas na dodatkowe tematy jest mocno ograniczony z powodu konieczności realizowania tzw. podstawy programowej... czyli krótko mówiąc treści przedmiotów szkolnych, zwłaszcza tych obowiązkowo zdawanych na maturze. Dlatego właśnie postanowiłem coś z tym zrobić i na pewno będę poruszał tu zagadnienia, o których nie zdążę powiedzieć w szkole, a które uczniów (i nie tylko) szczególnie interesują. Głównym celem będzie więc psychoedukacja, dodatkowe ciekawostki których nie omówię na żywo oraz inspiracja do dalszych poszukiwań.

Skąd tytuł?
Słowo "dookoła" zawiera w sobie cząstkę "koła", stąd w tytule wyróżniłem je wielką literą. Koła towarzyszą mi od zawsze, od urodzenia, ponieważ jestem osobą z niepełnosprawnością ruchową poruszającą się na wózku, co widać doskonale na powyższym zdjęciu. Poza tym koło to symbol doskonałości. Nikt z nas nie jest i nigdy nie będzie doskonały, ale do doskonałości można (a nawet trzeba) starać się dążyć. Dzięki temu rozwijamy się, stajemy się coraz lepsi pracując nad sobą. Kółka się kręcą i nie stoimy w miejscu - o to właśnie chodzi. Psychopedagogika to połączenie dwóch dziedzin, którymi się zajmuję na co dzień; dwóch moich pasji, które krążą nieustannie wokół wiedzy o człowieku i otaczającego świata niczym koła.

Co będzie, a czego nie będzie?
Pewnie zastanawiacie się co tu się będzie działo. Ja też ;) Na 100% mogę obiecać, że będzie tu:
- trochę teorii na tematy: psychologiczne, pedagogiczne oraz związane ze środowiskiem osób z niepełnosprawnością, ale bez nadmiaru zbędnych informacji i trudnych naukowych terminów. Nie chodzi mi o przepisywanie książek i zanudzanie Was,
- o wiele więcej praktyki, rozwiązań i przykładów które będzie można wypróbować,
- trochę ciekawych inspiracji,
- otwartość na dyskusję - liczę na to, że będziecie komentować moje wpisy, wyrażać swoje zdanie i zadawać mi pytania, na które będę chętnie odpowiadał,
- dzielenie się wiedzą i pomysłami,
- trochę moich własnych refleksji, przemyśleń, spostrzeżeń, informacji o mojej pracy i działaniach.
Również obiecuję (zarówno z mojej strony, jak i mam nadzieję, że z Waszej również), że nie będzie tutaj:
- dyskusji nie na tematy, które są bezproduktywne i nic nie wnoszą np. o polityce,
- wszelkiego rodzaju narzekania, np.: na szkołę, na zawód nauczyciela, na uczniów, na to jak źle żyje się w Polsce osobom z niepełnosprawnością, itp.,
- niepotwierdzonych faktów i niesprawdzonych informacji,
- zbędnych porównań i oceniania w stylu: kto ma lepiej a kto gorzej, czyj zawód jest lepszy, kto uczył się na studiach więcej a kto mniej, kto pracuje ciężej a kto lżej, która szkoła lub uczelnia jest lepsza, itd.
- hejtu, obrażania.
Zapraszam do odwiedzania mojego bloga. Do zobaczenia :)

4 komentarze:

  1. Życzę Panu powodzenia �� bardzo podoba mi się ta forma i mam nadzieję, że będzie miał Pan ciągle tyle energii i uśmiechu na twarzy ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i zapraszam do odwiedzania zarówno mojego bloga, jak i strony na FB :)

      Usuń
  2. Super. Oby tak dalej;)

    OdpowiedzUsuń